Z roku na rok przybywa coraz więcej hoteli ze spa. Turystyka w celach pielęgnacyjnych od 2019 roku urosła o około 8%. Obecny trend pokazuje, że hotel oferujący usługi Wellness & Spa ma szansę na większe powodzenie u gości hotelowych niż obiekt bez takich usług. Czy biznes tego typu jest opłacalny dla każdego?
Trendy na rynku hotelarskich
Od kilku lat hotele świadczą już nie tylko usługi noclegowe, lecz także pełnią funkcję uzdrowisk. Strefy SPA są już powoli standardem. Zmiany na rynku hotelarskim wymuszają sami goście, którzy oczekują nie tylko udogodnień rekreacyjnych, lecz także tych pozwalających utrzymać zdrowy styl życia. W rezultacie obiekty ze SPA są traktowane jak miejsca oferujące wszystko, co niezbędne dla osób chcących odpocząć w ciągu weekendu lub nieco dłuższego urlopu. Gdzie w Polsce można spotkać dobry hotel spa? Kotlina kłodzka i inne obszary górskie to przykład miejsc, gdzie budowane są hotele, które oferują usługi pielęgnacyjne. Co ciekawe, coraz więcej hoteli tego typu stawiane są przez inwestorów w nadmorskich kurortach, lecz te są chętnie wykupowane zwłaszcza przez zagranicznych klientów w okresie zimowym.
Zasady tworzenia Wellness
Aby zapewnić jak najlepsze usługi Wellness, wiele właścicieli takich nieruchomości zatrudnia managerów ds. Wellness, którzy są odpowiedzialni za wdrażania programów prozdrowotnych oraz za monitorowanie jakości świadczonych usług gościom hotelowym. Takie praktyki kadrowe mają miejsce często zwłaszcza w hotelach należących do znanych sieci hotelowych.
Skąd się wzięły obecne trendy prowadzące do tego, że dwa elementy tj. hotel i spa są obecnie standardowym połączeniem ukierunkowanym na turystę luksusowego? Jak przekonują eksperci z branży hotelarskiej, to kierunek niezwykle przyszłościowy, który jest spowodowany obecnym modelem funkcjonowania współczesnego społeczeństwa. Turyści chcą w jednym miejscu doświadczać usług, które służą zdrowiu psychicznemu oraz fizycznemu.